Monday, July 21, 2014

Saç Bakım Ürünlerim ve Saç Bakım Yağı Formülüm


Herkese bir pazartesi sendromundan merhabalar,
Birçok kişi gibi ben de pek haz etmiyorum pazartesilerden ama haftaya nasıl başlarsan öyle gider düşüncesine sahip olduğumdan pazartesilerimi hep güzelleştirme çabasındayım.

Bu pazartesi yazısında ise sizinle saç bakım ürünlerimi paylaşmaya karar verdim. Hafta sonu saçlarımla baya ilgili olunca... Saçım çok hızlı uzadığından saçımda kızıl varken çok sık boyatmak zorunda kalmıştım ve doğal olarak saçım yıpranmıştı. Siyaha dönerken organik boyayla boyattırınca biraz kendine geldi ama tatil yazımda -tam şurada- gördüğünüz o deniz kum güneşin saçıma etkisi çok fazla oldu. Bu yüzden hem kestirdim hem de yağlarla bir bakım yapayım dedim ve bana da bir yazı konusu böylece çıkmış oldu.


İlk olarak kullandığım şampuandan başlayalım. Boyalı saçlarımın biricik dostu Elseve Color-Vive Renk Koruyucu Bakım Şampuanı ve Saç Bakım Kremi. Şampuanı ve saç kremini tek geçiyorum! Saçımdaki rengi cidden çok iyi koruyor. Hatta şöyle ki saçımı çok koyu kahveye boyattım fakat ilk zamanlarda siyah gibi durdu. Normalde bir hafta içinde akması gereken boya daha henüz kahveye döndü. Yani fazlasıyla iyi bir renk korumasına sahip. Boyalı saçlara önerimdir.


Gelelim sprey ürünlerime. İlki Elidor Ekspres Bakım Spreyi Işıldayan Parlaklık. Bu ürünü daha çok denizden çıktıktan sonra saçıma uyguluyorum. Hem daha kolay taranıyor hem de mis gibi kokuyor. İkincisi hala bitiremediğim Bioblas Saç Dökülmesine Karşı Saç Bakım Spreyi. Kesinlikle Çok güzel bir kokusu var ama işlevi sıfır. Saçım kolay taranıyor kabul ediyorum ama dozunu fazla kaçırırsam saçımda ağırlaşmaya neden oluyor ve bu da benim hiç hoşuma gitmiyor. Üçüncü ve son sprey ise Avon Naturals Hair Sprey Kiraz Çiçeği. Bunun kokusuna aşığım. Özellikle kışın yoğun sis, sigara, duman falan derken bütün hepsi saçıma yapışıp kalıyor. Sürekli çantamda taşıdığım bu ürün sayesinde saçım tüm bu kokulardan arınıp kiraz çiçeği kokuyor. :)


Son olarak saç bakım yağlarım ve şekillendiricim. Elidor Belirgin Bukleleri çok kullndığım söylenemez fakat kullandığım zaman memnun kaldığım bi ürün. Saçlarım kıvır kıvır değil fakat hafif dalgalı olduğundan bu ürünle de o dalgaları belirginleştiriyordum. Saçımda hiç bir ağırlaşmaya neden olmadı ama kısa saçlarımda ne kadar kullanabilirim bilmiyorum ama sanırım kardeşime gidecek bir ürün bu. Elseve Mucizevi Yağ ve Barcelino Saç Bakım Yağı ise en sık kullandığım yağ ürünler. Saçımdaki boyayı korumak, elektriklenmesini önlemek için Mucizevi Yağ'ı kullanıyorum. Ayrıntılı yazısını şuradan okuyabilirsiniz, bu yüzden ayrıntıya girmeyeceğim. Gelelim Barcelino'ya... Geçen gün saçlarında oluşan yıpranma için aktardan yağ almaya gittim. Normalde ayrı ayrı aldığım yağları aktarcı amcanın önerisiyle içinde bir sürü yağ (ısırgan yağı, badem yağı, zeytinyağı, hindistan cevizi yağı, buğday yağı, defne gar yağı, çam terebentini, çörekotu yağı, susam yağı, ayçiçeği yağı, ceviz yağı, avokado yağı, fındık yağı, jojoba yağı, soya yağı)  barındıran bu karışımı aldım. Sadece bir kere kullandım ama saçımı gerçekten çok güzel yaptı. Gören herkes tekrar saçını mı boyattın çok güzel parlıyor, çok canlı falan dedi. Gerçekten de saçıma bir canlılık ve parlaklık geldi. Bu yüzden bu ürün bittikçe alacağım kesin.

Saç Bakım Yağı Formülüm


Eğer bu ürünü almasaydım saçım için kullanacağım saç bakım yağları ise;

1 yemek kaşığı zeytin yağı
1 tatlı kaşığı badem yağı
1 tatlı kaşığı avokado yağı
1 tatlı kaşığı jojoba yağı
1 yemek kaşığı argan yağı

Bu yağların hepsini karıştırınca uzun saçlarınıza bile yetecek kadar yağ çıkıyor. Bu yağların hepsinin birbirinden güzel faydaları var saça. Eğer saçınızın çabuk uzamasını istiyorsanız içine 1 tatlı kaşığı çam terebentini de katabilirsiniz. Bu yağları biraz sıvılaştıracaktır. İster sprey formda bir şişeye koyun isterseniz de karıştırdığınız kaptan direk saçınıza uygulayın size kalmış. Son olarak çam terebentini şampuanınızın içine de koyarsanız saçınızın daha hızlı uzadığını göreceksiniz. En azından ben de işe yaramıştı.

Umarım yazıyı okurken zevk almış biraz olsun pazartesi sendromunu atlatmışsınızdır. Hepinize çok güzel bir hafta diliyorum. :)

Sunday, July 20, 2014

Yeni Saçlar!


Herkese merhabalar,
Şu sıralar o kadar mutluyum ki Allah bozmasın. Sabrımın mükafatlarını yavaş yavaş almaya başladım. Aranızda sıkıntısı falan olan varsa umarım Rabbim en yakında size de mutlu günler ve huzur gösterir diyorum ve postun asıl konusuna geliyorum.

Uzun saçlarımı yaklaşık 2-3 ay kadar önce kestirmiştim. O zaman çok kısa kestirme sonra alışıyorsun hep kestirmek istiyorsun demişlerdi de inanmamıştım, gerçekten öyleymiş. Saçlarım uzayınca beni aldı bir sıkıntı. Sürekli ayna karşısında of çok uzadılar diyip diyip duruyordum dün gidip kestirdim, rahatladım. İstediğimden biraz daha kısa oldu ama çok çabuk uzayan bir saçım olduğundan istediğim uzunluğa çok kısa sürede yetişeceğine eminim. Siz saçımı nasıl buldunuz?


PS: Dünkü alışveriş yazımda -şurada- fotoğraflamayı unuttuğum gri V yaka tshirt işte bu! ^.^

T-shirt: Koton
Jean: DIY
Çanta: Mango
Ayakkabı: Topshop
Kolye: Koton
Yüzük: Kralon
Oje: Rimmel Salon Pro 237 -yazısı şurada-

Saturday, July 19, 2014

Bayram Alışverişi



Herkese merhabalar,
Son bir kaç haftadan beri yaptığım ufak tefek alışverişlerin hepsini tek bir postta toparlamayı planladığımdan birkaç gündür bloga yazı giremiyordum, kusuruma bakmayın. Neredeyse bütün mağazalar sezon sonu indiriminde, üstüne bir de bayram indirimleriyle uzayan bu fırsat kaçmaz dedim ve her çıkışımda ufak tefek ihtiyaçlarımı karşılayacak şekilde bir şeyler aldım. Önce takılardan başlayalım.




Görmüş olduğunuz bu küpeyi bir anda gördüm ve çok severek aldım. Bildiğiniz gibi bu sezon büyük ve taşlı takılar revaçta bu yüzden en azından taşlı bir küpem olsun da basit bir kombinimi takılarımla şenlendireyim diyordum. Bu küpe bu düşünceme cuk oturdu.



Soldaki yüzük hiç altın renkli yüzüğüm olmadığından alındı. Sağdaki ise ayağım için. Ayak parmağına takılan yüzükleri çok hoş bulduğumdan bir tane de ben edineyim dedim.



Sezon başından beri Koton mankenlerinde gördüğüm bu etnik desenli siyah şifon bluzu hep çok istedim ama açıkçası kalkıp da 60 TL vermek çok saçma ve fazla geldi. Bekledim bekledim ama bir türlü indirime girmedi. Maalesef markaların sezon trendine uyum sağlayan böyle güzel parçaları indirime sokmama gibi bir uyuzluğu var. Neyse, bir gün Susurluk'ta Festiva Outlet'te Koton'u dolaşırken alakasız bir yerde bluzu gördüm ve bir acaba ile etiketine baktım. Bir de ne göreyim? 20 TL! 60 Tl olan ürün indirime girmiş. Elimdeki S beden ve ben M beden giyiyorum, bu yüzden olmaz sandım ve görevliye bunun bedeni olup olmadığını sordum ve hayır tek kaldı bu yüzden indirimde demez mi?! Gidip hemen denedim ve şansıma bol bir parça olduğundan çok güzel oldu. O gün o kadar mutlu oldum ki... Kadın psikoloji işte 60 TL değil de 20 TL verdiğine seviniyor. :)



Son olarak ise uzun trençkota ihtiyacım olduğundan yine Koton'dan -Balıkesir'de pek güzel mağaza yok- indirime giren bu trençkotu kaptım. Sonbahar sezonuna girecekken bu parçayı neden indirime soktular hiç aklım ermedi orasına ama işime geldi doğrusu. Trençkotuma da 60 TL vererek bu bayram alışverişini de sonlandırdım.

PS: Bir tane de V yaka gri tshirt aldım ama onu fotoğraflamayı unutmuşum bu yüzden yarın yayınlayacağım stil postunda tshirtü görebilirsiniz. :)

Siz aldıklarımı nasıl buldunuz? Düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın! :)